lördag 11 februari 2012

Virr-varr-fyndet.

Jag har tidigare beskrivit min fina Adam-tekopp som ett av mina allra bästa fynd (se detta inlägg). Jag måste dock få berätta om ett annat fynd som borde hamna på delad förstaplats i denna kategori.

Min älskade sambo kommer från en liten bruksort i södra Dalarna vilket innebär att vi spenderar helgerna där emellanåt. Fantastiskt nog är även delar av sambons familj lite loppisgalna vilket innebär att jag sällan har något problem att hitta loppissällskap på lördagsmorgnarna.

En sådan lördagsmorgon i somras åkte hela gänget ut till en uteloppis i närliggande Horndal. Där gjorde jag vad man kan kalla för ett VRAKfynd! 

Jag hittade, och köpte, ett litet köksbord med Perstorp-skiva ("Virr-varr") för – håll i er nu – FEMTIO KRONOR


Bilderna är från vår gamla (student)lägenhet. Jag ber er ödmjukast att bortse från de tråkiga IKEA-stolarna. De såldes strax efter att det "nya" bordet införskaffats.

Närbild på fina Virr-varret!

Det här fyndet gav mig verkligen ett lyckorus! Ibland ska man ha tur, hörrni! :)

8 kommentarer:

  1. Å! Kanonpris ju! Har precis kommit hem med ett virrvarrbord som jag gav dubbelt så mycket för. Tyckte ändå det var ett fynd;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både en femtilapp eller en hundralapp måste sannerligen ses som vrakpriser! Grattis till ditt fynd!! :)

      Radera
  2. Fantastiskt fyndpris! Jag har just upplyst kompis som inte har sån koll på loppisar, och som bad om tips om att hitta ett Virrvarrbord, att de numera är åtråvärda och dyra. Såg någon antikaffär som sålde ett par Virrvarrbord för en bra bit över tusenlappen styck. På 90-talet kunde man hitta dem på Myrorna för någon hundring. Det är nog vad jag gav för mitt då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, en tusenlapp låter mycket! Men jag har också sett att priserna ofta svävar iväg, speciellt när det rör sig om ett bord med Virrvarr-mönstrad skiva. Ska man hitta dem billigt idag får man nog leta en stund, tyvärr.

      Radera
  3. Härligt! Mitt bästa bord hittade jag också för 50 kronor. Det har jag levt på länge!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att man kan glädjas så länge över sina fynd! Love it! :)

      Radera