söndag 5 februari 2012

Vackra Vereco.

Ikväll fick jag för mig att inventera vårt bestånd av finfina Vereco. Har liksom inte tänkt på att vi har så mycket av dessa. Det började med att jag "råkade" fynda de sex gröna kaffegodsen. Då hade jag ingen aning om vad jag köpt eller om det fanns fler delar och färger. Det fanns det...

Fick mig en liten chock när jag rotade runt i olika skåp och lådor för att samla ihop alla delarna. Hur blev de så här många egentligen? :)

De nio bruna tegodsen fyndade jag på Fyris parks loppis för futtiga 40 kronor. Utöver kopparna ingick även fem knäckfärgade tefat.


Dessa använder vi ofta. Passar fint med vår orangea IRA-bricka!



De sex kaffegodsen var som sagt de första delarna jag köpte. Vill minnas att jag betalade 60 kronor för allihopa men minns tyvärr inte vilken loppis.


De passar perfekt till en dubbel espresso!



De sex knäckfärgade moccakopparna köpte jag på Erikshjälpen i Vårby. 20 kronor för allihopa!


De passar perfekt till en enkel espresso!



De sex blå skålarna köpte jag förrförra helgen på Pingstkyrkans Second Hand i Eriksberg för 5 kronor styck.


De passar bra till mycket. Ikväll åt vi fruktsallad ur dem!


Hemma hos oss gillar vi Vereco helt enkelt! :)

5 kommentarer:

  1. Gillar din Verecoamling! Dina mockakoppar kan vara glöggmuggar. Kolla här

    http://letaretro.se/2011/12/12/julgloggen/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja men titta, glöggmuggar kan de ju vara, ja! Tack för den informationen! Nu när du säger det så kanske de är lite väl små för att vara mockakoppar. Oavsett vilket så får de mestadels agera espressokoppar hemma hos oss. :)

      Radera
    2. Glögg dricker man ju inte så ofta precis. Att ha det som mocka koppar är en bra ide!

      Radera
  2. Va roligt att du kommenterade så jag hittade till dig och fick se din fina samling! :D

    SvaraRadera