torsdag 23 februari 2012

Ett loppis-fyndat kärlekspar.

Jag är ingen stor samlare av figuriner. Tvärtom har jag i princip inga alls hemma. Men när jag såg detta bedårande par i prylhyllan på "min" Myrorna kunde jag inte låta bli. Hur söta är de inte? :)





Undertill är de signerade med "DZ" och efter att ha sökt runt lite på Google fick jag reda på att de är svensktillverkade. Signaturen tillhör nämligen keramikern Dagny Zachrisson. För mer information om henne kan du bland annat kika här och här.

Fem kronor styck fick jag ge för dem. Fyndpris tycker jag! :)

1 kommentar:

  1. Jag är inte heller så inne på figuriner, men det är alltid roligt att lära sig nåt nytt. Hade inte hört talas om DZ tidigare.

    Det var flera veckor sedan jag var inne på det Myrorna nu, så du har verkligen fått ha det för dig själv ;)

    SvaraRadera