fredag 17 februari 2012

Godis, Gustavsberg och böcker.

Fredagskväll hemma, den lugna varianten. Sambon är på konsert och jag är ensam hemma och försöker kurera bort min dumma förkylning.

Igår läste jag ut "Mina drömmars stad" av Per Anders Fogelström – ett mycket läsvärt loppisfynd! Eftersom denna bok är den första i en serie om fem böcker, som på grund av dess handling bör läsas i kronologisk ordning, tog jag en sväng till biblioteket och lånade bok nummer två och tre. Kvällen ägnas åt den förstnämnda, "Barn av sin stad", och en skål med tröstgodis.



Den mintgröna skålen kommer från Gustavsberg och införskaffades på en loppis någonstans mellan södra Dalarna och Härjedalen. Minns inte exakt var, har stannat på både en och tjugotre loppisar längs den vägen och det är inte så lätt att komma ihåg alla. Däremot minns jag att jag gav fem kronor styck för dem. (Märkligt att man minns priset så väl, och hur loppisen såg ut, men inte vart den låg. Nåväl.)



Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar