lördag 18 februari 2012

Loppis i Brighton och te hemma.

Även denna dag spenderas hemma. Dagens mål är att vila, hålla mig varm och dricka te. Tråååkigt!

Insåg till min förtjusning att min lilla Kvartett-bricka (Gustavsberg, Stig Lindberg) som jag fyndade på Myrorna för 25 kronor (se detta inlägg) passar himla bra till våra söta koppar med jordgubbs- och körsbärsdekor (se detta inlägg).



Koppen köpte jag i Brighton, som för övrigt är en himla fin stad!

Brighton Pier.

Strandpromenaden.

Brighton Royal Pavillion.

Är man i Brighton får man inte missa att besöka stadsdelen Kemp Town. Så himla mysigt!



Att vi hamnade där kan ju ha berott på att jag luskat ut att "Brighton Flea Market" finns just där.


Där köpte vi några LP-skivor, ett set med sex kaffekoppar och en bricka (som förtjänar ett eget inlägg, så de återkommer jag med) och sist men inte minst köpte jag en bunt "Little Miss"-böcker. Älskar!



Kopparna med jordgubbs- och körsbärsdekor hittade jag i denna söta butik:



Såg dem i fönstret och kunde inte låta bli att gå in och köpa! :)



Förresten, om man är i Brighton och har lite tid över så borde man åka ut på landet och njuta av de härliga vyerna! 
Sussex Countryside.

Detta är ju inte riktigt en reseblogg, men jag kunde inte låta bli att slänga in lite fina bilder. De kanske kan inspirera någon! ;)

Önskar er en härlig, oförkyld, lördagkväll!

4 kommentarer: