torsdag 9 februari 2012

Iittala Origo.

I helgen var det ju Megaloppis i Solna och som jag nämnde i detta inlägg blev det inga inköp för mig denna gång. Bättre utdelning blev det på Megaloppisen i höstas, 26-27 november. Bland annat köpte jag ett stort "Origo"-fat (mattallrik) från Iittala. Fatet är i absolut nyskick, med klisteretikett kvar och allt. 20 kronor gav jag för det. 


Samma helg hade vi födelsedagskalas hemma och detta fat fick agera tårtfat! Himla snyggt var det! (Hittar tyvärr ingen bild...)



För ett par helger sedan gjorde vi en liten utflykt till Gustavsberg (se detta inlägg) och då besökte vi, som sig bör, Gustavsbergs fabriksbutik. Där fanns detta fat att köpa för icke lika överkomliga 229 kronor.


Det var onekligen ett lite maffigt ordinariepris... Genast blir man (jag) ännu liiite nöjdare med sitt fynd! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar