torsdag 16 februari 2012

Nytt i stringhyllan: 60-talsmat

När jag bodde i Uppsala (2005-2011) besökte jag stadens loppisar regelbundet. En av favoriterna, förutom Capella Second Hand, var Sirius loppmarknad. Där köpte jag bland annat denna bok, "Riktig kost", som precis förärats en plats i vår stringhylla.


Mest föll jag nog för bokomslaget. 


Men även illustrationerna på insidan är söta!









Boken är från 1967. Tio kronor kostade den.

Kul att bläddra i när man tröttnat på modern LCHF-mat, Cambridge-kurer och ditten och datten. Ska nog sätta mig ner och läsa lite i den någon dag, kanske kan jag lära mig något. Tills dess får den stå i hyllan och se fin ut! :)

2 kommentarer:

  1. Mycket fin bok, tjusiga illustrationer! :)
    Såg för övrigt en klar Reffla-skål för 40 kr på Stadsmissionen på Kungsholmen igår men lämnade kvar den till dig - så skynda dit och fynda! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad gullig du är!! Dessvärre har jag kommit ifrån alldeles för sent från jobbet denna vecka och har därför inte hunnit förbi Stadsmissionen. SYND! :/ Men tusen tack för tipset ändå!!

      Radera