onsdag 8 februari 2012

Salt & peppar.

Jag har sett att många har antagit Retrolux bloggutmaning som innebär att man ska visa hur man helst serverar salt och peppar när man har gäster. Jag tar mig friheten att delta jag med! :)

Jag gillar att servera flingsalt och peppar ur Arabias små "Tre Ess"-skålar, som egentligen är till för smör. Har dem både i rött och ljusgrönt och tycker jättemycket om dem!



Köpte dessa på Fyris Parks loppis i Uppsala för 30 kronor paret.



En annan favorit är detta lilla saltkar, som jag såg att även La mômes Old fashioned visar upp i sin blogg. Jag köpte den på "min" Myrorna för 15 kronor. 




Till vardags använder vi oftast dessa små salt- och pepparkar. Köpte dem på Capella Second Hand i Uppsala för 5 kronor styck. Stämplingen undertill anger att de kommer från Tyskland. Minns att jag tyckte att de var så bulliga och söta!

4 kommentarer:

  1. De där Arabia-skålarna hade jag inte sett förut. Söta! Kul att du också har en sådan glasskål som jag har. Man stöter ju på dem i bland och de är verkligen urhäftiga tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de! :) Tror att de finns med röd, ljusgrön, gul och svart dekor, men är inte helt hundra på de två sistnämnda färgerna. Man ser dem tyvärr inte så ofta ute på loppisar, men på Tradera tror jag att de brukar finnas. Och de små glasskålarna som vi båda har är verkligen himla fina! :)

      Radera