fredag 9 mars 2012

Fler fynd från Finland – Kastehelmi.

För ett par år sedan fick jag två udda glasunderlägg från Nuutajärvi (serien Kastehelmi) av mamma. Sedan dess har de legat och dammat i en låda. När jag senast var i Finland, i augusti förra året, köpte jag fyra små efterrättsskålar i samma serie, mest för att de såldes för ett ypperligt bra pris i Taxfree-butiken på båtresan hem. Häromveckan hittade min mamma den lilla gräddkannan på loppis i Finland för 2 euro. Den fick jag. 

Och – tada! – nu har jag ju rentav en liten samling! :)

4 kommentarer:

  1. Tack för fina kommentaren.

    Inte en dålig samling heller. Jag älskar Kastehelmi. De små daggdropparna runtom är så fina, så fina. Den lilla gräddkannan var ett härligt fynd.

    SvaraRadera
  2. Jag har också börjat falla för den här Kastehelmi. Tidigare tyckte jag inte alls om den men med tiden har den blivit mer och mer åtråvärd. Nästa steg är väl att börja köpa. :)

    SvaraRadera
  3. Härligt snygg! Skir och fin.

    SvaraRadera
  4. Kastehelmi är så läcker! Har också lyckats samla på mig en del, mest glasunderlägg som är ganska lätta att hitta. Såg en gång en kombinerad vas/ljusstake på Tradera som jag gärna hade velat ha men den blev tyvärr väldigt dyr...

    SvaraRadera