lördag 4 februari 2012

Refflig kalas-servis.

För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg om min nyfyndade gräddkanna och sockerskål av serien "Reffla" från Gullaskruf (formgivare: Artur Percy). 

Jag har faktiskt fyndat fler delar till denna serie sedan dess.

Pingstkyrkans Second Hand i Eriksberg hittade jag åtta stycken assietter för 10 kronor styck. Perfekt skick, helt omöjligt att inte köpa! Jag var dock lite snål och tänkte först köpa bara fyra. Som tur var hade jag sällskap av mamma som insisterade på att få köpa resterande fyra till mig. Tack mamma!



Stadsmissionen här på Kungsholmen hittade jag ett stooort fat. Perfekt tårt- eller kakfat när det är kalas! För denna betalade jag 60 kronor.



Gräddkannan och sockerskålen hittade jag på Myrorna, också här på Kungsholmen, för 25 kronor styck. 



Tillsammans bildar alla delarna denna söta kalas-servis!


4 kommentarer:

  1. Vad kul. Då är det ju helt klart en hel samling av dem!

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur! :) Å andra sidan kan de med fördel kombineras med delar av andra färger... ;)

    SvaraRadera
  3. Reffla är verkligen snygg! Gillar att glaset är så tjockt och "refflorna" så bulliga! Och så har jag fallit för den gröna nyansen så jag försöker hålla mig till att bara samla på de gröna delarna. Men det är svårt att låta bli så några röda har jag också. Men sålde faktiskt sex glasunderlägg i klarglas på Tradera förra veckan, hade jag sett det här inlägget innan dess så hade du fått första tjing...

    SvaraRadera
  4. Ja, jag älskar Reffla i alla färger, men har tyvärr bara klarglas än så länge... Ser jag något grönt till bra pris så ska jag ha dig i åtanke! :)

    SvaraRadera