onsdag 29 februari 2012

Mitt första Hötorgs-fynd.

I söndags förmiddag tog vi en spontan promenad till city för att köpa träningsskor och lite Nespresso-kapslar. På vägen till Nespresso-butiken på Kungsgatan passerar vi Hötorget och jag lyckas, efter lite tjat*, få sambon att gå med på att ta en snabbkik på de röriga loppis-borden som söndagen till ära förgyller torget.

Gjorde därmed mitt första Hötorgs-fynd!


En röd Vineta-gräddkanna och en matchande Vineta-sockerskål från Gullaskruf.


30 pix för båda!


Som hittat, tycker jag! :)



* Till sambons försvar hade han faktiskt orkat med fyra olika loppisar dagen innan...

6 kommentarer:

  1. Sedär! Fina. Röda är inte så vanliga.

    SvaraRadera
  2. Bara att gratulera! Jag har varit där några gånger men aldrig gjort några fynd, tycker mest det brukar finnas väldigt många fina men alldeles för dyra saker. Kanske för att jag aldrig kommit dit innan lunch. ;)

    SvaraRadera
  3. Kul! Jag har precis likadana, fyndade på Myrorna några hundra meter därifrån. Me like! :)

    SvaraRadera
  4. Jag samlar lite smått på Vineta, mest den gröna färgen. Men någon gräddsnipa o sockerskål har jag inte, det var verkligen ett fynd.

    SvaraRadera
  5. Dom här var jättesöta!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att få se gräddkannan i vineta serien! Den har jag aldrig sett förut. Grattis till fynden! :)

    SvaraRadera