söndag 15 januari 2012

Hej!

Och välkommen!

Det här är min blogg om allt och inget som gör mig himla glad. Till exempel rosa elefantsparbössor, som den här fina.


Den är tillverkad i Finland av några som kallar sig OY MK-TUOTE AB. Köpte den för 65 kr på en loppis i Uppsala förra sommaren. Hade en likadan fast mintgrön när jag var liten. Blev helt enkelt lite nostalgiskt kär i den. Nu står den i vår vita bokhylla och piggar upp vardagsrummet. Himla gemytlig om ni frågar mig!

Hej då! Och välkommen åter! :)

3 kommentarer:

  1. Har sett att de nyproducerar dessa elefantsparbössor...men skulle hellre ha en riktigt retro :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka minnen, hade just denna stora i rosa när jag var liten! Myntrik. :)

    SvaraRadera
  3. Gila: Ja, retro ska det va! Man får aldrig samma härliga genuina känsla av nyproducerat!

    trillivippa: Javisst ja, MYNTRIK hette han ju! :)

    Välkomna hit båda två! Har tjuvläst era bloggar länge, det är nästan lite av en ära att ni tittar in hos mig! ;)

    SvaraRadera