torsdag 26 januari 2012

Prima plast från Erik Kold.

Det här med plastburkar alltså. Ser jag en fin retro färgglad plastburk till ett bra pris så kan jag inte låta bli att slå till. Har en vision om att någongång, om inte alltför länge, ha ett stort härligt skafferi fullt med fina burkar med diverse innehåll. Både praktiskt och tjusigt!

Liksom många andra gillar jag Erik Kolds Bella-burkar från 70-talet. Jag är särskilt förtjust i de bruna men till bra priser är alla färger intressanta. :)


I kaffeburken förvarar vi våra älskade Nespresso-kaffekapslar. (Tyvärr fick vi prioritera bort den klassiska kaffebryggaren när vi flyttade från vår stora studentlägenhet i Uppsala till vår lilla bostadsrätt i Stockholm.)


Så här ser min samling ut – än så länge! :)


"BULLAR"-burken kommer hemifrån mina föräldrar. Resterande burkar är införskaffade på diverse loppisar samt någon från Tradera.

Eftersom vi i princip aldrig har bullar och kakor hemma (bortsett från när det är kalas, såklart!) så förvarar vi knäckebröd i "BULLAR"-burken och för tillfället torkade trattkantareller i "KAKOR"-burken. Fungerar bra det också! :)

2 kommentarer:

  1. I förrgår fanns en brun Kold-burk för kakor på stadsmissionen Hantverkargatan. 80 kr tror jag. Kanske finns den kvar, om du är intresserad.

    SvaraRadera
  2. Aha! Tack för tipset! Tänkte ta en sväng dit imorgon. Finns den kvar kanske jag slår till! :)

    SvaraRadera