måndag 30 januari 2012

Ge blod, ge liv! (Och så får man Iittala.)

Idag var jag på Blodcentralen och lämnade blod. Jag tycker att alla fullt friska människor med bra blodvärden och utan sprutfobier borde göra det. Man blir alltid SÅ väl mottagen och omhändertagen och det tar inte lång tid (för mig tar själva blodprocessen c:a 5 minuter, men det kan variera lite från person till person). Efteråt får man äta smörgås eller fikabröd med kaffe eller juice. Alldeles toppen!

Som om det inte vore nog får man ju en liten present också. Idag valde jag en Kivi-ljuslykta från Iittala. Tjusig, tycker jag!


Slutsats: Nästa gång du ser blodbussen eller passerar en blodcentral – gå in! (Inte för att du vill ha en ljuslykta utan för att du vill rädda liv, såklart!) För mer information, kika här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar