tisdag 24 januari 2012

Stringhyllan.

Jag har sett att flera retrobloggare har lagt upp bilder på sina tjusiga stringhyllor. Jag vill inte vara sämre, så här kommer en bild på min! :)


Hylla 1:
- Glasfågel av okänt ursprung, 5 kronor på Myrorna.
- Barnboken Little Miss Neat, hittades i ett antikvariat i Brighton.
- Gammal colaflaska, 5 kronor på Pingstkyrkans Second Hand.
- Dalahäst i porslin, present från fina svärmor.
- Glasburk med polkagrisgodis, okänt ursprung.

Hylla 2:
- Randig burk, 10 kronor på Hemmesta loppis.
- Gräddkanna och sockerskål, Gullaskruf, 25 kronor styck på Myrorna.
- Tekopp Adam, 60 kronor på Erikshjälpen i Hedemora.

Hylla 3:
- Babushka, rysk 7o-tal enligt gulnad gammal etikett, 20 kronor på loppisen i Telefonplan.
- Arlaglas, 5 kronor styck på Återvinnarna.
- Nyproducerad radio, 30 kronor på Myrorna.

2 kommentarer:

  1. Arla-glasen är så charmiga! Tycker att det är en väldigt fin och personlig samling du fått ihop i hyllan. :)

    Jag har två stringhyllor men tyvärr har ingen kommit upp på väggen än eftersom jag behöver hjälp att borra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! :)

      Ja, det där med att montera upp hyllor, och av erfarenhet speciellt stringhyllor, är inte det lättaste! Vår hylla hamnade, trots mycket möda med mätning, lite snett. Fast ögonen dras till hyllans alla tokiga prylar så man tänker inte på det. ;) Hoppas du får upp dina stringhyllor snart! :)

      Radera