torsdag 26 januari 2012

En påse fynd från Myrorna.

Nu har jag lyckats igen... Min sambo kommer bli galen på mig. Strax efter lunch idag tog jag en sväng till det lokala biblioteket för att lämna tillbaka en kursbok som jag lånat. På vägen dit gled jag, såklart, in på "min" Myrorna (Fleminggatan). Denna snabbvisit ledde till en hel påse full med fynd. 



Allt det här fick plats:



Termos "Dacapo" från AB Mullsjö Plast. Perfekt skick, inte en skråma. Kanonfin, tycker jag! (35 kronor)




En teakbricka från AB Svensk Träfiness, Linköping. (25 kronor)




Tänker mig att jag kan använda den såhär:


Eller såhär:



Den här lilla söta ljuslyktan tilltalade mig av någon anledning. När jag kikade närmare på den så visade det sig att den är tillverkad av Höganäs Keramik. Tänkte nog främst ha den i juletider. (5 kronor)




Slutligen fastnade jag också för denna assiett från Gabriel Sweden. (15 kronor)




Alltihopa kostade mig alltså 80 kronor! Mycket nöjd! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar